PDA

View Full Version : Mediabridge not responding

knutio
October 31st, 2005, 07:37 AM
I have set up Netremote/media bridge on my laptop and trying to use a Dell X50v for controlling my music. Everything working fine until Media Bridge displays the X50 ip adress in the clients list. After 2 sec the computer freezes and sometimes restarts. This is not a problem using Netremote on the laptop. I also installed Netremote/MeedioBridge on a different computer where everything worked perfect. Both computers are on the same network and uses the same antivirus/firewall software.
I still have a trial verson. Any good ideas?

Promixis
October 31st, 2005, 08:57 AM
What OS and .NET versions?

knutio
October 31st, 2005, 09:23 AM
OS is XP pro Norwegian
Net version is 1.1

Mastiff
October 31st, 2005, 12:01 PM
Er begge tilkoblet kablet nettverk, eller bruker du trådløst nettverk på den bærbare? Og er IP-adressene statiske eller dynamiske?

knutio
October 31st, 2005, 12:07 PM
Hei
Begge er koblet til kablet nettverk ja med statisk ip-adresse.
Kan jeg finne ut hvorfor den restarter ved å se på dumpfilen? Dette kan jeg lite om så tips tas mot med takk

Knut Inge

Mastiff
October 31st, 2005, 01:32 PM
Jeg aner dessverre ikke noe om dumpfiler. Men jeg kan si deg at det ikke er fordi du kjører norsk XP. Men en annen ting: Kjører du SP2, og er det oppgradert til SP2 eller installert med slipstreamed SP2? Jeg har sett en del merkelige ting på pc-er installert med SP1 eller original XP og så oppgradert til SP2. Er det noen forskjell mellom de to pc-ene på det området?

Jlee
October 31st, 2005, 11:10 PM
I agree completely with Mastiff.

Mastiff
November 1st, 2005, 12:44 AM
Of course you do. Because you are an intelligent person. :lol:

honnt
November 1st, 2005, 01:56 AM
I wish I could agree with Mastiff.

Terry

knutio
November 1st, 2005, 02:28 AM
SP 2 is integrated, I formated the HD 2 days ago. What about hardwareproblems, the laptop is 2-3 years old?
Knut Inge

Mastiff
November 1st, 2005, 05:50 AM
Well, it may be the network card. Do you have a PCMCIA or USB network card that you can test with on the laptop?

knutio
November 1st, 2005, 07:23 AM
It WORKS :D
Installed new firmware for the network card, and now everything is perfect
Thanks Mastiff

Knut Inge

Mastiff
November 1st, 2005, 08:22 AM
Happy to be able to help! :D